5. ročník
Čj |
středa 11. 3. – pracovní sešit 2 str.10/3, str.12/8 s dopomocí rodiče čtvrtek 12. 3. – pracovní sešit 2 str.14/4, 5 (doplňujete předložku S/Z); zopakuj si dle sešitu ČJ pravidla používání předložek s 2., 4. a 7. pádem pátek 13. 3. – pracovní sešit 2 str. 14/6 + všechny úkoly, které ke cvičení patří; str. 15/7 – opakuj vzory podstatných jmen V průběhu víkendu vypracuj do sešitu slohu vypravování (vymysli zajímavou zápletku), co se ti stalo (mohlo stát) v pátek 13. |
M |
Středa 11. 3. 2020 Vypracovat zadaný úkol – rýsování Desetinná čísla pročíst str. 26 vysvětlení v šedivém rámečku Str 27/1, 2, 3, str 28/1, 2
Čtvrtek 12. 3. 2020 Pročíst vysvětlení porovnávání desetinných čísel – šedivý rámeček PS str. 28/ 3, 4 PS str 29/ 1, 2
Pátek 13. 3. 2020 Procvičování desetinných čísel na PC www.onlinecviceni.cz – zápis, porovnávání
|
Aj |
Středa – unit 14, str. 38 a 39 učebnice zapsat slovíčka do slovníčku, projít si gramatiku v zeleném rámečku, cv. 1,2 napsat do školního sešitu (pozor na použití správného tvaru „WAS, WERE“) cv. 5 napsat do školního sešitu (psát o sobě, tj. použít „I was….“)
Pátek – učebnice str. 39 – zelený rámeček s gramatikou, projít tvary (už jsme je spolu dělali!, pozor na tvoření otázky – na prvním místě je sloveso (was, were), pak následuje zájmeno (já, ty, …) a krátké odpovědi pracovní sešit str. 38 a 39
|
Vl |
od 10. do 13. 3. - na papír vypracovat odpovědi k otázkám: 1) Jaká znáš období pravěku? 2) V jakém století vznikla Sámova říše? 3) V jakém století vznikla Velkomoravská říše? 4) Napiš dva nejvýznamnější Přemyslovce na českém trůně. 5) Jaká významná událost se váže k r. 1212? 6) Jaká významná událost se váže k r. 1306? 7) Napiš jméno nejvýznamnějšího Lucemburka na českém trůně. 8) Jaká významná událost se váže k r. 1346? 9) Jaká významná událost se váže k r. 1348? 10) Napiš jméno habsburského panovníka na českém trůně, který jako jediný Habsburk přenesl své sídlo z Vídně do Prahy. 11) Ve kterém století tento habsburský panovník žil? 12) Jaká významná událost se váže k r. 1620?
hodina dne 17.3.: Přečíst si učebnici VL - str. 14 - 15. Do sešitu vypracovat odpovědi na tyto otázky : 1) Koho nazýváme " učitelem národů " ? 2) Ve kterém století tato významná osobnost žila ? 3) Jakým způsobem se měly děti učit ?
hodina dne 20.3.: Přečíst si učebnici VL - str. 17. - 18. Do sešitů přepsat tyto zápisky: Marie Terezie - 18. století její reformy: budování stálého vojska, daně musela začít platit i šlechta, snížení roboty na 3 dny v týdnu Josef II jeho reformy: vyhlášení tzv. náboženské svobody, zrušení nevolnictví (lidé se již mohli stěhovat nebo vdávat povolení šlechty), nadále přetrvává robota (povinnost pracovat na panském)
|